torsdag 27 november 2008

Nedräkningen kan börja!

Äntligen, i tisdag damp det efterlängtade brevet ner i brevlådan. Kallelsen till det plnaerade kejsarsnittet. Datum: 2 jan kl. 07.00. Det kändes som lilla julafton, som en lättnad att äntligen få ett mål som jag kan räkna ner emot. Idag är det 5 veckor och 1 dag kvar. Att ha varit gravid denna gång har varit som en enda lång kamp sen juni ungefär då illamående satte igång ordentligt. När det sen gick över i typ v. 22-23 någongting ja då var man höggravid - på en gång och de krämpor som följer med där...
Nu tror ni säkert att jag inte alls är glad och lycklig över att ha två barn i magen. Men det är jag men det är påfrestande att inte kunna vara sig själv, att knappt inte kunna röra sig, svettas ständigt, sova dåligt, ständigt nästäppa, illamående etc etc.
Men nu när det är 5 veckor kvar till målet börjar jag ändå se ljuset i tunneln. Visst, det kommer bli mkt jobb när tvillingarna anländer men då har jag iallafall fått tillbaka min kropp och rörlighet och det känns som att jag kommer klara av vad som helst bara jag får det tillbaka!!

För en vecka sedan var vi på tillväxt UL och då vägde lilla tjejen 1 689 g och killen 2 249g. Då var jag i v. 31+5. De kommer hinna växa på sig innan det är dags. Jag tippar på att de kommer väga runt 3 kg var.

Tjing!

Inga kommentarer: