torsdag 20 november 2008

Nu tänkte jag börja skriva...

Hur börjar man blogga? Jag tänkte att jag skulle blogga om förmodligen den mest omtumlande perioden mitt liv, en tid som jag snart går till mötes. Den 3 juni i år fick min och jag reda på att vi väntade tvillingar. Jag trodde det först var ett skämt när läkare som gjorde ultraljudet sa: "och här är en till!" Både min man och jag började svettas enorma mängder och när vi gick ut därifrån visste vi inte riktigt vad vi skulle säga till varandra. Istället ringde vi upp en varsin närstående, jag en vän och han sin bror. Sen satt vi länge utanför väntrummet och bara andades...vet inte om vi än idag när vi är gravida i v. 32 om vi har fattat att vi ska få två stycken bebisar! Min kropp har i och för sig nog fattat det... Att vara höggravid med tvillingar är ingen lek. Jag har har varit gravid men en bebis och vara det var tungt emot slutet. Men denna gång gick man från första fasen av rysligt illamående och trötthet direkt in i slutfasen - höggravid och otymplig. Denna gång fanns det inte härlig period i mitten av graviditeten när man oftast mår som en prinsessa och känner sig vacker för att man har en fin liten kula på magen.

Den här gången har jag känt mig jättestor från v. 20 redan och slutade helt att använda mammabyxor i v. 23 pga att jag inte längre fick plats i dem. De byxorna som jag hade när jag väntade mitt första barn fram till i vecka 33, 34 någonting. Otroligt vad fort en mage kan växa! Jag kan inte föreställa mig hur jag kommer att se ut om ett par veckor...

Hur som, nu har jag iallafall börjat skriva på min blogg, så detta blev någon form av en inledande text till den. Jag återkommer!

Inga kommentarer: