torsdag 12 mars 2009

Effektiv citytur

Ja, när man har "två tickande bomber" i barnvagnen gäller det att uträtta sina ärenden effektivt :) Idag skulle jag lämna tillbaks lite kläder samt byta en mössa. Jag hade köpt en mössa i strlk 40/42 (0-4 mån) på Polarn & Pyret till Ebbe som redan växt ur sin första mössa. Men den var ju för tok alldeles för liten. Så det blev att köpa en storlek större. Han har så jädrans stort huvud. Precis som sin mor :)

Hur som. Jag tog tvärbanan till Globen. Det tar ca 10 min. Gick hemifrån strax före 14.00. Är åter hemma 15.20. Och då har jag hunnit tur och retur till Globen, uträttat ärendena, köpt en ljuvligt god caffe latte (mums!) on the go samt varit till mataffären för komplettera inför middagsbjudningen som min man ringde och berättade om för 2 timmar sedan.

Har jag inte berättat det, sa han. Äh, nä det har du inte, svarade jag. Min man är sig lik. Ikväll får vi alltså middagsgäster. En gammal vän till min man samt hans sambo och två barn. Det roliga med dessa vänner, min man och Ludde som han kallas, är att de båda fick en varsin dotter inom loppet av 7 månader (utan att veta om den andres). Båda döper de sin dotter till Saga. Detta sammanträffande upptäcktes inte förrän vi träffades (för killar pratar ju inte sånt per telefon). Vår Saga hade då precis fyllt ett år och deras Saga var ungefär ett halvår. Vi mammor upptäckte då att vi tilltalade våra döttrar med samma namn. Lite roligt, tycker jag. Nu har de även en liten kille på 7 månader som fick namnet Ture. Det visste vi när våra tvillingar kom. Det kanske var tur eftersom vi hade Ture på listan över namnförslag till vår lille kille :)

Inga kommentarer: