måndag 2 mars 2009

Vi har flyttat!

Det gick. Att flytta med 3 små barn. Men det är klart, livet kändes stundtals smått kaotiskt! Då ska man småle för sig själv...det säger min väninna. Det är inte mycket man kan göra åt situationen, det är bara att ta sig igenom den. Och det har vi gjort. Vi har packat, flyttat, packat upp...nåja, inte för att vi packat upp alltsammans. Men iallafall det nödvändigaste. Så Saga kan leka i sitt rum, att vi kan sova i sängen och att vi kan laga mat och se på teve. SEn är det kartonger, kassar, sladdar, korgar om varannat. Låååångt från ordning och städat.

I helgen var jag för första gången själv med tvillingarna. Jag har haft verklig ångest inför denna nu passerade helg men det har gått över förväntan!! Saga fick bo hos farmor och farfar. Sen fick jag avlastning ett par timmar på lör och sön av ett par riktigt goda och modiga vänner!!! Jag är imponerad av dem som "vågar" ta hand om tvillingarna sådär. Jag fick sova ngr skvättar. Det behövdes. Igår kom mamsen som sov över och tog hand om ett av barnen i gryningen medan jag sov vidare med den andra. Min man låg som en vinkelhake i sängen med svåra smärtor i ryggen. Han skadade ryggen vid flytten i torsdags, tre dagar innan Vasaloppet. Han fick gå på voltaren och alvedon när han körde loppet. Han kom i mål på 6 tim och 43 min. Helt otränad var han. Jag är så imponerad av min man. Han är av riktigt segt virke :)

Inga kommentarer: