måndag 2 mars 2009

Tvillingarna fyller 2 månader!

Känns overkligt! Jag upprepar det för mig själv flera gånger. Mina bebisar fyller 2 månader. Imorgon ska vi på 2 månads kontroll. Fattar inte att vi tagit oss igenom 2 månader, min man och jag. Det börjar kännas bättre...får sova lite mera.

Till råga på allt så har min stora tjej bestämt sig för att sluta med blöja. Bara sådär. HOn fick ett paket i fredags när jag lämnade henne hos farmor och farfar. Paketet innehåll 7 par söta trosor. Hon kallar det dock för kalsonger. det är ju sådana som hennes kusiner har. Det är hennes referensram. Kul, tycker jag. Farmor berättade att hon slängde blöjan åt fanders i fredags kväll. Ville sova utan. Farmor som är en klok kvinna satte på en blöja utanpå trosorna. Just in case. Men trosan var torr på lördag morgon. Likaså på söndag morgon och imorse. Inte en olycka har skett. Idag är hon på dagis. Ska ringa och höra hur det har gått där för henne. Jag är så stolt över min lilla (stora) tjej! Och det är hon också, helt lycklig över att hon går på toaletten. Så underbart att se.

Inga kommentarer: