torsdag 25 december 2008

Baksmälla trots en "vit" jul

Ja, inte blir det någon alkohol när man är höggravid MEN vad trött och deckad jag har varit idag. Jisses, det är som om jag inte kunna komma ur sängen. Jag gjorde mig en stor kopp kaffe när jag väl kämpade mig upp men kort därefter bäddade jag ner mig i soffan igen. Pontus mixtrade med datorn och dottra tittade på film och jag nickade visst till. Sen åkte maken och dottern på utflykt och jag somnade igen... när jag vaknade tog det ca 1 tim innan jag ens kunde ta mig upp ur sängen. Sen tvingade jag mig in i duschen och kämpade mig i ett par rena kläder. Har nu suttit och surfat en del på internet och känner att jag måste gå och lägga mig igen. Vad är detta??? Helt slut är jag och så inne i bängen så j-kla trött på vanka omkring med den här enorma kroppshyddan. Känner ingen glädje längre. Vill bara att varenda timme ska gå så att det blir 2 jan. Känner mig apatisk och asocial. Är lååångt ifrån mig själv just nu. Bara att ta sig igenom julfirandet på julafton var näst intill en pina.
Sen när jag läser om hur nyblivna tvillingmammor har det så blir man jag näst intill avskräckt...Hua, det verkar såå jobbigt och kämpigt. Hjälp, känns som man väljer mellan pest eller kolera. Det är pest att gå omkring med denna tvillingmage men det verkar ju som sagt lite kolera att ta hand om två nyfödda...

Inga kommentarer: