tisdag 16 december 2008

Längtar efter...

Idag är det 2 veckor och 3 dagar kvar tills jag är trebarnsmor. Herrejisses. Men det märkliga i det hela är inte att jag i första hand längtar efter barnen...känns det som iallafall. Jag längtar till en mängd saker och barnen kommer liksom lite längre ner på prioteringslistan.

Här kommer min "längta-lista":
Jag längtar efter att få ha på mig ett par jeans (har inte kunnat ha byxor, inte ens gravidbyxor sen i början av september)
Jag längtar efter att sluta känna kvälvningar när jag ska äta mat
Jag längtar efter att känna hunger
Jag längtar efter att få ligga på rygg och sova
Jag längtar efter att snabbt kunna resa på mig och t ex svara i telefon
Jag längtar efter att kunna leka med min dotter, typ sitta på golvet och bygga tågbanan
Jag längtar efter att kunna gå till lekparken med min dotter
Jag längtar efter att sluta svettas och få svallningar
Jag längtar efter att få sluta med stödstrumpor
Jag längtar efter att få klä på mig ngt poppigt, roligt, snyggt eller rentav sexigt :)
Jag längtar efter att slippa använda gravidtrosor
Jag längtar efter att kunna klä på och av mig utan smärtor
Jag längtar efter att promenera
Jag längtar efter att gå på ett härligt svettigt gympass
Jag längtar efter att orka bjuda hem kompisar på middag
Jag längtar efter att orka stå och laga god mat vid spisen, typ grytor och sånt
Jag längtar efter att kunna röra mig i sängen utan kraftiga smärtor
Jag längtar efter att slippa halsbrännan
Jag längtar efter att få sova i pyjamas och ha täcke på mig utan att få värmeslag
Jag längtar efter att få sova på en kudde och inte 3-4 för att överhuvudtaget kunna somna
Jag längtar efter att kunna andas genom näsan utan att behöva spruta mängder med olika sorters nässpray i näsan
Jag längtar efter att vara sugen på Thaimat och kyckling

...jag det är inte lite jag längtar efter... jag kan säkert komma på fler saker om jag får tänka lite till. Och så längtar jag förstås efter barnen som ska komma ut även om jag bävar lite för den första tiden innan man får struktur på vardagen. Men det känns som om jag bara blir "normal" igen så kommer jag klara vad som helst !!!!

Det var alles.

Inga kommentarer: