fredag 26 december 2008

Host, host, host!

Kan man föda barn genom att hosta ut dem?!? Mest troligt, inte. Annars hade jag fött mina tvillingar idag. Låg vaken från 03.00 pga hosta, kunde inte komma till ro. Försökte med allt. Den sedvanliga nässprayen som används flitigt varje natt, gick upp och tog en tablett som hjälper mig att sova (den fungerade INTE), tog hostmedicin, drack te, surfade på internet, åt lite youghurt. Allt detta gjorde jag givetvis i omgångar... dessutom klämde jag in en sisådär 15 toalettbesök under hela natten. Så fort tvillingarna rör sig därinnen så blir jag kissnödig även om jag precis har kissat...

Har besökt jourmottagningen idag och fick en hostmedicin på recept. Har redan tagit två "supar" av medicinen vars smak förde mig tillbaks till barndomen. En smak som jag definitivt kände igen, på gott och ont :)

Nu är maken och dottra hos svärföräldrarna för en pingiskväll. Jag ska hosta ikapp med tevetittande och julmust.

Må så gott!

Inga kommentarer: