söndag 21 december 2008

Stora bebisar...

Jag verkar vara gjord för att göra stora barn... Min dotter vägde drygt 4,7 kg när hon födder, 2 veckor över tiden. Nu väntar jag tvillingar och oroar mig för att barnen ska bli "för" stora. I torsdags var jag på tillväxt UL i vecka 35+5. Pojken uppskattas till att väga 3 100 g (redan!!) och tjejen till att väga ca 2 300 g. Dock var hon väldigt svårmätt så hon kan lika gärna väga mera. Idag är det 12 dagar kvar tills de kommer ut och de beräknas lägga på sig ca 500 g ytterligare. Det blir stora tvillingar. Många av mina vänner får ju ett barn som väger typ 2900-3500g och nu har jag två i magen. Jag fattar inte hur de får plats!?!?!
De senaste dagarna har trycket nedåt ökat markant. Nu har jag svårt att bara röra mig i lägenheten... Skönt att det inte är så långt kvar.

Inga kommentarer: