måndag 2 februari 2009

En "vanlig" natt

För några dagar sedan beskrev jag en av våra många helvetesnätter vi haft sedan tvillingarna anlände till familjen.
De två senaste nätterna har vi haft "vanliga" nätter. Inatt såg det ut så här:

20.30 Ebbe somnar för natten i spjälsängen
21.30 Signe somnar för natten på sin pappas bröst.
23.00 Saga vaknar och vill ha nappen och mjölk på nappflaska
23.30 Ebbe vaknar och vill ha mat. Jag lägger mig i soffan med honom efteråt för jag vill inte vakna när min man går upp med Signe vilket han gör runt ettiden.
02.00 vaknar av att jag tror Ebbe är på g för mat.
02.30 Ebbe vill ha mat
04.00 Pontus matar Signe. Jag vaknar inte...
04.45 Ebbe vill ha mat - igen
06.00 Ebbe har ont i magen och låter nu som en jättestor grisfarm och skriker lite grand. Han får ngr klunkar ersättning och somnar om.
Jag slår på teven för titta på morgonteve, ingen idé att somna om, tänker jag.
07.00 Signe vaknar och vill ha mat.
07.30 Saga vaknar med en gnällande... (detta jädrans gnällande, jag blir galen!)
08.00 Ebbe vill ha mat, Saga och jag äter frukost.

Ja, det är en vanlig lyckad natt hos oss, kan man säga. Jag blev överlycklig över att Ebbe hade 3 timmar mellan två mål istället för endast ett.

Idag fyller de förresten 1 månad!!! Grattis till er små gullungar.

Inga kommentarer: