måndag 23 februari 2009

Att flytta med 3 barn under 3 år - hur gör man?

Ja, hur gör man? Det har jag funderat en hel del på. Jag började göra det redan i höstas... nu går flytten om 3 dagar. Och vi håller på. För fullt. Lösningen stavas B A R N V A K T. Annars är det omöjligt.

I fredags morse fick vi nycklarna till nya lägenheten. Min mamma var här och hon fick passa tvillingarna i några timmar medan min och jag åkte över med lite grejer. På fredag kvällen fick vi middag hos ett par grannar. Vår stora tjej fick sova hos farmor och farfar. Det gjorde det möjligt för oss att fixa en hel del på lördag förmiddag. Tvillingarna fick vara med. Som tur är så sover de en hel del på förmiddagarna.

Igår, söndag, hade min man bokat upp två tonårskillar som gillar att jobba. De tre flyttade vårt förråd till nya lägenheten. Vår stora tjej hade barnvakt så jag hade "bara" tvillingarna. Men fick en hel del gjort ändå. Packade ner allas kläder i kartonger och stora rymliga påsar från Ikea.

Idag måndag kommer min mamma. HOn stannar i 2 nätter, sen kommer svärmor. Min mamma ska passa tvillingarna i nya lägenheten medan jag packar upp och försöker ställa lite i ordning till på torsdag. Då går flyttlasset. Dessutom måste jag till Ikea och inhandla lite funktionella saker som en gardinstång och lite annat. Och dit tar jag inte med mig twinsen...Nope.

Skulle göra ett ärende på stan idag. Stod utanför butiken när de öppnade kl 10.00 och då började Ebbe gapa.... Tur att jag tagit med mig Babybjörnen för han är för tung att gå runt att bäras på. Jag fick röra på mig hela tiden annars började han gapa. Han var som en tickande bomb. På t-banan hem fick jag stå och studsa och vagga för att han inte skulle få ett utbrott... När det var en station kvar så gav han upp och började skrika. Tur att det inte var mitt i rusningstrafiken... ;) Jag blev iallafall helt svettig och fick till råga på allt huvudvärk...

Nåja, flytten kommer ju gå...tack vare all logistikplanering.

Inga kommentarer: