torsdag 22 januari 2009

Vikten av vikt

Igår besökte vi BVC och äntligen har våra bebbar passerat födelsevikten. Pojken dessutom med råge. Men med tanke på hur mycket han äter hade jag blivit mycket förvånad om så inte skett. För en vecka sedan vägde han 3470 g (när han föddes 3500g) och igår stannade vågen på 3910g! Storasyster Signe är dock inte lika matglad som sin bror men hade ändå ökat en del i vikt. Förra veckan vägde hon 2895 g(när hon föddes 2990g) och nu vägde hon 3220g. Kanske hon kommer igång när hon når 3500g. Hoppas det.

Min egen vikt ska ju gå åt andra hållet. Jag har nu 1,5 kg kvar till min start/målvikt. Men det känns svårt att få bort de allra sista kilona eftersom när jag var gravid kunde jag ju knappt äta, hade ingen matlust. Men det har jag ju nu... nu äter jag ju mer normalt men har inte kommit igång med promenader, om inte de räknas som är runt kvarteret eller till affären, än då jag inte är fysiskt återställd från kejsarsnittet än. Så nu börjar jag noja mig för att börja gå upp i vikt. Fasen vad jobbigt det är allt det här med vikten.

Sen ska vi inte tala om magens form. Fy f-n, rent ut sagt när man ser sig i spegeln. I profil ser min mage ut som en stor gubb-öl-magen som bara hänger... Men jag vet av erfaranhet att den sakteligen försvinner men att det tar TID. Träna kan jag tidigast börja med 2 april. Lääängtar!!!!

Inga kommentarer: