måndag 13 april 2009

Min iPhone och jag

Jag fick en iPhone i julklapp av min man. Den har legat nedpackad i en flyttkartong fram tills igår. Jag tillhör nog inte gruppen early adapters som det så fint heter när man hakar på trender före alla andra... snarare befinner jag mig nog i gruppen very late adapters. Finns det förresten en grupp som heter så?

Min man försökte iallafall hjälpa mig att få igång apparaten där efter jul men som tvillingarna och all tid och tålamod försvann. Det var bara att packa ned den fina teknikprylen.

Men som en glad påskpresent så kom min kära barndomsvän med familj på besök igår och hennes tonårsdotter kan ju det här med iPhone och iPod och allt vad det heter. Hon hjälpte mig att få igång min lilla iPhone, ställa in datum och tid och till och med ladda ner mina senaste låtfavoriter. Tack Sandra!!! Tänk att det ska krävas en tonåring för att jag ska komma igång med min nya fina telefon. Och tack älskling för den fina julklappen. Nu ska jag bli vän med min iPhone och jag tror vi kommer bli bästa vänner. :)

Inga kommentarer: