lördag 4 april 2009

Saga och jag

Idag har jag haft en sådan mysig dag. Min lilla Saga och jag. En av mina bästa vänner som bor i Helsingborg är på besök i Stockholm över helgen. Hon och en väninna. De bor på hotell Clarion Sign inne i stan så imorse åkte Saga och jag för att äta en sen frukost med henne och hennes kompis. Det var bara såå mysigt. Efter det gick vi allihopa på stan en stund (saga somnade 10 min efter att vi lämnat hotellfrukosten). Jag köpte lite ytterkläder till henne, skor och överdragsbyxor (och skor till mig...) och lite påskpresenter. Vi åt lunch på McDonald's och där träffade jag en gammal arbetskollega som jag inte sett på en sisådär sex år. Sex år!!!. Helt otroligt. Vi satt iallafall och åt lunch ihop. Det var så mysigt att träffa honom. När klockan närmade sig 16 åkte vi hem till resten av familjen. Idag har det varit ett fantastiskt väder och vårvärme. Runt knuten hemma ligger en restaurang med sjöläge i söderläge. Vi promenerade ner dit och tog en varsin öl. Jag drack lättöl för jag törs inte dricka alkohol - än. Saga hade med sig sitt nyinköpta pussel och vi satt och pusslade. Det var bara såå mysigt. Väl hemma gjorde vi en snabb men god middag och alla barn var nöjda hela kvällen :)

Igår lämnade jag alla tre barnen i sticket till min man. Då var jag ute och tog en after work öl (eller det blev tre alkholfria Carlsberg) med min vän från Skåne och en gammal arbetskollega. Det var annorlunda men ändå skönt att komma hemifrån och bara vara Anki i fina kläder och uppsminkad :)

Inga kommentarer: